Αξίζει να διαβάσεις

Νέος Κώδικας Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής σε ενα e-shop

Νέος Κώδικας Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής σε ενα e-shop

Κώδικας Δεοντολογίας περί μείωσης τιμής – Νέος Κώδικας Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής σε ενα e-shop

Τον Απρίλιο του 2023, δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ένας κανονισμός με τίτλο “Κώδικας Ηθικής για τις Ανακοινώσεις Μείωσης Τιμής.” Ισχύει κυρίως για προσφορές, έκπτωσεις και προωθητικές ενέργειες.

Αυτός ο κανονισμός παρέχει λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τους εγχώριους και ευρωπαϊκούς νόμους που έχουν ήδη ενσωματωθεί στο ελληνικό δίκαιο σχετικά με τους όρους για τη δημοσίευση προωθητικών δράσεων με έκπτωση σε προϊόντα και υπηρεσίες. Αυτοί οι όροι ισχύουν τόσο για τα φυσικά καταστήματα όσο και για τα επικοινωνιακά κανάλια των επιχειρήσεων, όπως η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τα φυλλάδια και το internet.

(Υπουργική Απόφαση 35935/2023 – ΦΕΚ 2640/Β/21-4-2023 )

Κάντε κλικ και διαβάστε το ΦΕΚ για τον Κώδικας Δεοντολογίας περί μείωσης τιμής.

Όλες οι αναφορές σε μειωμένες τιμές σε ένα e-shop επηρεάζονται από αυτόν τον νέο κανονισμό. Συγκεκριμένα, αφορούν:

  1. Την εξάλειψη της προηγούμενης τιμής ως τιμή αναφοράς για τη μειωμένη τιμή (π.χ., “100€ 80€”).

  2. Τη χρήση γλώσσας που καθορίζει την τιμή αναφοράς (π.χ., “Αρχική τιμή: 100€” ή “Τιμή καταλόγου: 100€”).

  3. Την εμφάνιση του ποσοστού έκπτωσης σε κείμενο και/ή γραφικά σήματα (π.χ., “-15%”, “Έκπτωση 10%”).

  4. Την αναφορά του ποσού που εξοικονομεί ο πελάτης με την έκπτωση (π.χ., “κερδίζετε 50€”, “100€ κέρδος”).

  5. Την εμφάνιση ενημερωτικών ετικετών ή γραφικών που υποδηλώνουν ότι το προϊόν βρίσκεται σε προσφορά (π.χ., “Προσφορά”, “Ειδική Προσφορά”).

  6. Διαφημιστικά banners του e-shop που ενημερώνουν για προσφορές ή έκπτωσεις (όλα τα αντηλιακά έως -50%).

Νέος Κώδικας Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής σε ενα e-shop

Αυτοί οι κανόνες ισχύουν μόνο εάν οι προϋποθέσεις για την ανακοίνωση της μειωμένης τιμής συμμορφώνονται με τις γενικές οδηγίες και τα παραδείγματα που παρέχονται στη συγκεκριμένη Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Τι πρέπει να κάνετε:

Κάθε φορά που γίνεται διαφήμιση για μείωση τιμής, πέραν της τελικής τιμής πώλησης, είναι υποχρεωτικό να δηλώνεται ξεκάθαρα η προηγούμενη τιμή (γνωστή ως τιμή αναφοράς) πάνω στην οποία βασίστηκε η εφαρμογή της έκπτωσης.

Η τιμή αναφοράς ορίζεται ως η χαμηλότερη τιμή που καταγράφηκε για το προϊόν στο e-shop σας τις προηγούμενες 30 ημέρες πριν από την έναρξη της έκπτωσης, και όχι με βάση κάποια άλλη τιμή.

Σε περίπτωση που ακολουθείται στο e-shop ένας σταδιακός και συνεχής ρυθμός μείωσης τιμών (χωρίς ενδιάμεσες αυξήσεις), όπως σε μια εκπτωτική καμπάνια με νέες μειώσεις τιμής κάθε εβδομάδα, τότε ως τιμή αναφοράς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η υψηλότερη τιμή που καταγράφηκε για το προϊόν ή την υπηρεσία τις προηγούμενες 30 ημέρες.

Διάρκεια Εκπτώσεων και Προσφορών

Μετά την πάροδο 30 ημερών από την ανακοίνωση μιας έκπτωσης ή προσφοράς, εάν το προϊόν διατηρεί την έκπτωτική τιμή, πρέπει να αφαιρεθούν οποιαδήποτε αναφορά ή υποδείξεις έκπτωσης.

Σε περίπτωση νέας έκπτωσης, αν η προηγούμενη τιμή προσφοράς διατήρησε την ίδια τιμή για τουλάχιστον 30 ημέρες, τότε ως τιμή αναφοράς πρέπει να χρησιμοποιηθεί η τιμή από την προηγούμενη προσφορά, όχι η αρχική τιμή του προϊόντος πριν την πρώτη έκπτωση.

Απαγορεύεται να χρησιμοποιηθεί η τιμή καταλόγου ή η ανώτατη τιμή λιανικής, που συνήθως προτείνεται από τους προμηθευτές προϊόντων, ως τιμή αναφοράς από το e-shop για τη μειωμένη τιμή. Μπορεί όμως να αναφερθεί ως “τιμή καταλόγου” ή “τιμή ανώτατης λιανικής” μόνο για σκοπούς σύγκρισης με την τελική τιμή που αναγράφεται στη σελίδα του προϊόντος, χωρίς να υπονοεί μειωμένη τιμή ή έκπτωση.

Σε γενικές αναφορές έκπτωσης με ποσοστό (π.χ. όλα τα παπούτσια έως -50%), το πλήθος των προϊόντων που φτάνουν το μέγιστο ποσοστό έκπτωσης πρέπει να είναι αρκετό ώστε να δικαιολογεί το ποσοστό αυτό. Οι εκπτώσεις δεν πρέπει να προέρχονται από τη μείωση τιμών μόνο σε 2-3 προϊόντα.

Κυρώσεις:

Οι παραβάσεις των παραπάνω κανονισμών από επιχειρήσεις μπορεί να οδηγήσουν σε κυρώσεις που επιβάλλονται από την αρμόδια αρχή, τη Διαυγερική Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), και να ανέρχονται έως και 2% του ετήσιου τζίρου και σε κάθε περίπτωση όχι λιγότερο από 20.000 ευρώ, μετά από έλεγχο.

Δείτε μερικά παραδείγματα:

Νέος Κώδικας Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής σε ενα e-shop
Νέος Κώδικας Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής σε ενα e-shop
Νέος Κώδικας Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής σε ενα e-shop